Larm med helgledigt

Igår när jag satt i cafeterian och åt en glass och läste Frankenstein började det tjuta i skolan. Alla satt kvar och undrade vad det var som lät. "Det kanske är vattenkokaren.." sa Annika i cafeterian. Nej, Annika, så låter INTE en vattenkokare. Jag frågade om det var brandlarmet men ingen visste. Jag såg folksamlingar ute på skolgården och gick ut och frågade vad det var som tjöt. "Det är inbrottslarmet tror jag, det är lite efter" sa religions-Johanna.
Ja, lite efter.
Det var inbrott i datasalen i helgen.

Nu har vi varit på läxtiden två tisdagar i rad utan att plugga. Uppryckning!
Men vi har kollat på jobb iallafall :) och kläder och annat viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0