Jag hade en gång en dröm

Igår började skolan halv nio.
Igår sov jag till mycket längre än halv nio.
Dumt av mig då, men det var inte riktigt meningen. Jag sov och sov och sov och sov osv. mycket djupt. Och inte nog med det, jag drömde att jag träffade Brolle. Jag tog ett kort på honom och sen tog jag med honom ut på stan, vi gick arm i arm med varandra tills han sa till mig att ge honom en puss. Det gjorde jag, men snäll som jag är varnade jag honom för att inte göra så mitt på stan eftersom att han är känd och då kan det bli ett jävla liv. Men det gjorde inget tyckte Brolle. Sen blev Brolle tvungen att ge sig av, och vi bestämde att vi skulle träffas den trettionde april. "Vänta så ska jag skriva upp det i min almenacka" sa Brolle, och jag skrev upp det med en blå tuschpenna på min arm så att jag inte skulle glömma bort det. För man kan ju glömma en sån liten sak.. (?!)
Sen vaknade jag och upptäckte att jag inte hade bestämt träff med Brolle på riktigt.
Osis!


Sen tog jag bussen till Örebro med Amanda, där satt visst Anja Lezxchsxzynzka (min fredagslärare) två säten bakom. "Hej skolkis" sa hon och vart inte arg. Hon har blivit SÅ mycke bättre än förut! Om det hade varit för ett år sedan hade jag antagligen inte levt idag. Tur jag har :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0