Chinatime!

Förra veckan hängde jag och mina hotellkompanjoner med kineser två dagar i rad,
som vi skulle ta hand om!
.....
Det är inte varje dag, jag tyckte det var ganska oseriöst. För det första som hände
var att jag fick sätta mig i en båt tillsammans med två kineser som skulle ro, på
vatten! För första gången i deras liv. Och jag skulle bara sitta där och "vara med".
Men allvarligt talat så kände jag mig inte så "med" när jag satt där i båten,
långt från trygga land, tillsammans med några jag aldrig hade sett förut, och som
dessutom pratade kinesiska! Jag fattade såklart inte ett ord, och jag undrade vad
som skulle hända om jag ramlade i (dom rodde galet). Eftersom jag hade fått
veta att dom inte kunde simma så fattade jag ju att ingen skulle kunna rädda mig ._.  buhu.
Det var en upplevelse!
Och senare fick vi nån slags trerättersmiddag, så det var väl värt det ^^
Erik gillades mycket av chinagirlsen, "Oh he's so handsome!"  :]


Andra dagen fick dom
- Lite information om skolan (på engelska, undra hur mycket dom fattade?).
- En guidning på måltidens hus av Erik som "ställde upp" och guida på engelska,
  jävligt coolt gjort faktiskt. Eller ja, ställde upp och ställde upp.. Fick ett samtal från
  Anja; "Men Erik, DUMÅSTE :)" (snabbt amerikanskt och bestämt utal).
- Lunch i skolresturangen, eller förlåt, Silvergrytan.
- En eftermiddag på Loka Brunn. Vi va så snitsiga och planerade in badhusbesök
  för dom icke simkunniga kineserna. muhaha ♥



Här i den röda ringen ser vi Mig, mitt i kinesvimlet!




Jag fick en flytväst monterad på mig, bra tänkt!




Jag vart rättså imponerad av guide-Erik, här står han och talar..




Och här står ett gäng och lyssnar intresserat!




Dom lämnade en trevlig hälsning i Måltidens hus gästbok :)
Hur vet jag att den var trevlig? Det vet jag ingenting om!




Sen åkte vi till Loka där dom fick pröva lite inomhusgolf. Erik & Lovisa golfar ^^




Sen vaktade vi badkineserna. Lovisa & Cassi i snygga badtofflor :D



Efter ungefär 45 minuter på Loka tyckte vi att vi hade
gjort vårat, så Anja tog sitt pick och pack (alltså oss) 
och åkte raka vägen tillbaka till Hällefors!

Två märkliga dagar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0