- 20

Nu har det gått för långt.
Det är 20 minusgrader ute! Och jag har inga lister eller vad det heter i mitt stora
fönster och ytterdörren, för dom ryckte målarna bort när dom va här och fixade i 
våras (eller när det nu va). Det betyder att när det är kallt ute, är det också kallt
här inne. Inte lika kallt, men jävligt kallt!
Så jag har placerat ut värmeljus i hela rummet i hopp om att det ska bli varmt, det
hjälper lite tror jag. Men ljusen som står i det stora fönstret har svårt att brinna för
att DET BLÅSER från fönstret.
Det är sant, det blåser in kall-luft! Och nu ser jag det också.
Det gör det om möjligt ännu kallare.

Pappa sa att jag borde lägga kuddar och grejer i fönstret för att det ska hålla lite
tätt, så jag la dit ett par mjukisbyxor. Det hjälpte inte.
Sen la jag dit filtar, kuddar, mjukisbyxorna och en stor silvrig.. grej, som ska
föreställa ett vindskydd. Det hjälpte inte heller.
Jo, lite kanske. Men det håller inte. Och ljusen fladdrar fortfarande av vinden.
- Kylan behöver ju liksom inte överdriva. tycker man.

Fönstret med mjukisbyx-isoleringen


Fönstret med vindskydd (OBS! Kuddar bakom vindskyddet!) SNYGGT


PS. Vi har el. Värmeljusen är alltså inte den enda värmen jag har!
      brutalt är det inte. Men ganska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0